Logo Nadace O2

Na Vánoce by se měly balit dárky, ne děti. O2 spouští kampaň upozorňující na online hrozby

Na Vánoce by se měly balit dárky, ne děti. O2 spouští kampaň upozorňující na online hrozby

Společnost O2 spouští vánoční kampaň, která upozorňuje rodiče na potencionální rizika internetového světa. Důvod kampaně je prostý. Více jak polovina rodičů má jen přibližný přehled o tom, co dítě na internetu dělá. A přitom si každé druhé dítě píše s někým cizím.  

Mnoho dětí dostává právě na Vánoce svůj první mobilní telefon. Kvůli volnu také děti tráví více času na internetu i sociálních sítích, kde je mohou snadno oslovit neznámí lidé. A každé druhé dítě jim odpoví," vysvětlil David Daneš, ředitel marketingové komunikace O2, podle kterého mohou prázdnin využít například sexuální predátoři. "Na Vánoce by se měly balit dárky, ne děti. V předvánočním čase proto přicházíme s kampaní, která má rodiče varovat před online hrozbami," dodal Daneš.  

„V dnešní moderní době tráví děti svůj volný čas v online světě. Ve své internetové bublině. Můžou se volně pohybovat na sociálních sítích, různých nevhodných platformách nebo i on-line seznamkách. Rodič často netuší, jaká rizika a nebezpečí na internetu dítěti hrozí,“ řekla manažerka Nadace O2 Dominika Herdová. Tomu odpovídá i nový průzkum, který společnost O2 uskutečnila se společností Ipsos.  

Přes šedesát procent rodičů nezná všechna rizika 

Dle výsledku prosincového průzkumu má 54 procent rodičů jen přibližný přehled, jak jejich děti tráví čas na internetu. Polovina dotazovaných také přiznala, že na téma internetových nástrah se s dětmi bavila jen párkrát.  

Vánoční prázdniny lákají děti do internetového prostředí, ve kterém mohou narazit na celou řadu rizik. A není možné znát všechny hrozby, které se v online světě rychle mění a berou na sebe různé podoby. Přes šedesát procent rodičů přiznalo, že sice některá rizika znají, ale určitě ne všechna. 

 

Tráví vaše dítě o vánočních prázdninách volný čas na internetu nebo sociálních sítích? Není vyloučené, že se tam někdy může potkat třeba se sexuálním predátorem. „Chceme, aby rodiče věděli, co se na internetu a sítích odehrává. Naším největší vánoční přání je, aby byly děti v online prostoru v bezpečí,“ dodal Daneš. 

Vánoční kampaň od společnosti O2, která vychází z klasických vánočních koled, bude k vidění v televizi, na YouTube i na sociálních sítích. Doplní ji také radiové spoty, on-line formáty na zpravodajských portálech a digitální CLV nosiče. Půlminutové spoty odvysílají v období vánočních svátků televizní stanice ze skupiny FTV Prima a sportovní stanice O2 TV Sport.  

Na YouTube YouTube je největší a nejznámější internetový server pro sdílení videí. Kromě funkcí jako je nahrávání nebo přehrávání videí, lze platformu využívat i pro živé vysílání. YouTube byl založen v roce 2005 a vlastní jej společnost Google. možná překvapí posluchače oblíbených vánočních playlistů. V rámci kampaně rozešle operátor také SMS zprávu cílenou na rodiče s dětmi. Obdrží ji pouze ti zákazníci, kteří mají povolené zasílání obchodních sdělení.

 

Vánoční kampaň má za cíl upozornit širokou veřejnost na potenciální riziko online seznamování, kdy se za obrázkem mladého dětského uživatele může skrývat někdo úplně cizí. Více se dozvíte v záložce Chraňte děti v síti, kde najdete videa z filmu V síti, ukázková videa, na co si dávat pozor i rozhovory s herečkami z dokumentu V síti.

Autor: Kateřina Neumannová, Tým Bezpečně v síti.cz   

zjistěte více na stránce výuka Čepice